Close

25/10/2012

Facebook prekvapil tržbami z mobilnej reklamy

Akcie sociálnej siete stúpli po zverejnení výsledkov o 13 percent

Americká spoločnosť Facebook sa postarala o veľké prekvapenie; jej štvrťročné výsledky hospodárenia totiž ukázali, že prevádzkovateľ najväčšej komunitnej siete sveta má z reklamy na mobilných zariadeniach omnoho väčšie tržby, než sa čakalo. Akcie Facebooku preto v reakcii na správu pridali takmer 13 percent, hoci nových klientov pribúda pomalším tempom a Facebook za štvrťrok skončil v strate.

V utorok po skončení obchodovania na amerických trhoch Facebook oznámil, že mal za tretí štvrťrok stratu 59 miliónov dolárov, zatiaľ čo o rok predtým mal zisk 227 miliónov USD. Stratu však spôsobili prevažne jednorazové položky, trh je preto nevenoval príliš veľkú pozornosť.

Ak by sa nebrali do úvahy mimoriadne položky, ktoré tvoria hlavne výdavky na kompenzácie za akcie, Facebook by mal zisk 311 miliónov dolárov. Zisk na akciu by v takom prípade predstavoval 12 centov. To je o jeden cent viac, než sa domnievali analytici. Tržby sa zvýšili o 32 percent na 1,26 miliardy dolárov. Analytici v ankete agentúry Reuters očakávali tržby 1,23 miliardy USD.

„Chcel by som rozptýliť mýtus, že Facebook nedokáže na mobilnej reklame nič zarobiť,“ povedal na schôdzke s analytikmi zakladateľ a riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg (na snímke). „Mohlo to tak vyzerať na začiatku roka, pretože vtedy sme sa o to ešte ani nepokúsili,“ dodal. Zo všetkých príjmov na reklamu ich z mobilnej komunikácie pochádzalo zhruba 14 percent.

„To celkom iste rozptýli tie najpesimistickejšie názory, že Facebook nevie zarobiť na ľuďoch, ktorí používajú telefóny či tablety,“ priznal analytik Colin Sebastian zo spoločnosti Robert Baird & Co. Počet používateľov Facebooku pritom počas štvrťroka prekonal miliardu. Z toho zhruba 604 miliónov ľudí jeho služby využívalo cez mobilné telefóny a ďalšie bezdrôtové zariadenia.
Súvisiace články

„Tvrdia, že tržby za mobilnú reklamu tvorili 14 percent celkových tržieb za reklamu. To by znamenalo, že je to zhruba 140 miliónov dolárov. Ja som čakal, že to bude 40 až 50 miliónov,“ poznamenal analytik Arvind Bhatia z investičnej spoločnosti Sterne, Agee & Leach. To bol zrejme aj hlavný dôvod, prečo v reakcii na výsledky akcie Facebooku pridali 12,9 percenta na 22,01 USD.

Napriek silnému rastu akcií po zverejnení výsledkov hospodárenia je však ich kurz stále ešte hlboko pod májovým vstupom firmy na burzu. Vtedy sa jedna akcia začala predávať v cene 38 dolárov a kurz prechodne vystúpil až k 45 dolárom. Investori, ktorí nakúpili medzi prvými, tak majú hlboké straty.

M. Zuckerberg vyhlásil, že nie je spokojný s vývojom tržieb za hry. Dokladajú to hlavne problémy spoločnosti Zynga, ktorá hry pre Facebook vyvíja. Tržby, ktoré mal Facebook od Zyngy, v štvrťroku medziročne klesli o 20 percent. Zynga sa pritom na celkových tržbách Facebooku podieľa zhruba siedmimi percentami. M. Zuckerberg však povedal, že okrem Zyngy vyzerá výhľad sľubne.

Servis PC Žilina – Hacom.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *