Close

18/12/2012

Google podniká kroky proti nechcenému kliknutiu na reklamy

Každému sa už stalo, že nechcene klikol na reklamu. Pravdepodobne už čoskoro sa dočkáme úpravy, ktorú Google pripravuje.

Nechcené kliknutie na reklamu neprináša znechutenie len pre užívateľa ale aj pre zadávateľa reklamy, ktorý za takéto kliknutie platí ale nemá z neho žiaden profit. Google chce svojou úpravou priniesť úľavu obom stranám. Internetový gigant zavádza novinku pre mobilné zariadenia, ktorá ušetri nervy hlavne užívateľom čo majú trochu hrubšie prsty 🙂 a klikajú nechcene na reklamy.

Novinka funguje v celku jednoducho. Ak užívateľ klikne na okraj reklamného banneru, Google sa spýta či naozaj chcete prejsť na odkaz z reklamy. Priame presmerovanie cez reklamný banner bude len v prípade ak užívateľ klikne do jeho stredu.

Zistili sme, že najviac zaznamenaných kliknutí na reklamy bolo na ich okraji, čiže nechcene. Teraz, keď kliknete na okraj reklamy, vyzveme vás či naozaj chcete prejsť na odkaz z nej – dodal produktový manažér Google, Allen Huang. Tento krok rozširuje už pred rokmi zavedené „potvrdenie klinutia“ pre textové bannery, zobrazovaných na smartfónoch.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *