Close

17/02/2016

Koniec AdBlocku?

Koniec AdBlocku? Môže to byť realita. Predstavte si tak stránky preplnené reklamami, ktorých sa nie je možné zbaviť.

Už dlhšiu dobu sa vedie diskusia blokovania reklám. Vďaka tomu, už niektoré weby prišli s iniciatívou, aby všetci používatelia, ktorí majú AdBlock aktívny, nemali viac prístup k webovému obsahu. Iniciatíva je logická, pretože väčšina príjmov webov ide práve z reklám. Novú technológiu, ktorá bráni prístupu s AdBlockom zavádza už viacero webov, na čele so známym denníkom Wired.

Už dávnejšie je možné kúpiť si výnimku v AdBlocku, aby prepúšťala reklamu, problém je, že si to nemôže dovoliť väčšina firiem. Medzi firmami, ktoré si platia reklamy sprístupnené cez filter je napríklad Microsoft či Facebook. Napriek tomu, že niektoré reklamy nie sú rušivé, používatelia majú vo zvyku vypínať reklamy globálne bez ohľadu na to, či web má vyskakovacie pop-up okná alebo nie.

adblock_chrome_firefox_safari_web_browser_microsoft_Facebook

Na druhej strane nespí „anti-reklamná“ komunita, ktorá vydáva nové rozšírenie umožňujúce obísť vyššie uvedenú ochranu pre prístup na web. Anti-Adblock Killer oklame stránku, ktorá predpokladá, že AdBlock aktívny nemáte. Nový nástroj je dostupný pre Chrome, Firefox, Operu či Safari. Nájdete ho na stránke Githubu.

Dočkáme sa v budúcnosti úplného konca AdBlocku? Ak sa bude reklamný boj šíriť aj naďalej, nie je možné takú možnosť vylúčiť.

zdroj: pc.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *