Close

15/12/2015

Máte problémy so synchronizáciou Gmailu na mobilnom Windows 10?

Vieme, ako na oneskorené e-maily na novej platforme Microsoftu. Budete potrebovať trpezlivosť.

Kancelársky pomocník nevhodný do kancelárie?

Microsoft tvrdí, že nové Lumie sú skvelým nástrojom pre prácu. Ak však hovoríme o vstavanom e-mailovom klientovi, nie je tomu vždy tak. Môže za to kombinácia nevhodného nastavenia a problémy s jeho úpravou.

Outlook ponúka predvolený profil pre synchronizáciu Gmail účtu. V tejto podobe je však interval načítavania správ príliš veľký – nevhodný pre prípad, že o každej správe potrebujete vedieť ihneď a rovnako na ňu okamžite odpísať.

Riešenie je jednoduché – nastaviť prijímanie nových položiek hneď, ako prídu do serverovej schránky. Tu však nastáva kameň úrazu a komplikácie s novou platformou, ktorá (ako sa sama chváli) „rozumie reči Gmailu“.

Buďte trpezliví

Prvé komplikácie nastávajú už pri vstupe do danej sekcie nastavení. Možnosť úpravy synchronizácie je totiž často nedostupná (nedá sa na ňu kliknúť) – väčšinou v čase, kedy prebieha načítavanie nových správ.
windows_mobile_10_synchronizácia_gmail_microsoft_2 windows_mobile_10_synchronizácia_gmail_microsoft_1

Tento proces však občas prebieha doslova „donekonečna“, a to najmä po prvom spustení systému, kedy sa Outlook snaží načítať všetky staré správy. Tých môže byť naozaj dosť, keďže v predvolenom nastavení je zadaná hodnota spätného načítavania položiek až na 3 mesiace.

Oplatí sa tak jednoducho čakať a stav priebežne sledovať. Hneď ako bude položka v nastaveniach dostupná, je čas chopiť sa príležitosti.

Do nekonečna a ešte ďalej

Hlavná položka, ktorá nás zaujíma, nesie názov „Stiahnuť nové e-maily“. Vyberte možnosť „po doručení položiek“.

Odteraz by sa mali nové správy zobraziť krátko na to, čo opustia schránku odosielateľa. To isté platí aj o poslaných e-mailoch, ktoré zbytočne dlhé minúty „nestoja v outboxe“.

windows_mobile_10_synchronizácia_gmail_microsoft_3 windows_mobile_10_synchronizácia_gmail_microsoft_4

Narážame však na ďalší problém. Po uložení nových preferencií sa proces často ocitne v nekonečne slučke. Hoci sa zdá, že reštart zariadenia pomôže, v skutočnosti sa po ňom na dlhú dobu do nastavení Gmail účtu nedostanete vôbec.

Mohlo by sa tak zdať, že niečo prebehlo zle. Z našej skúsenosti sa však oplatilo na Outlook zabudnúť a situácia sa sama vyriešila do pár hodín. Zvolené nastavenia boli úspešne uložené a e-maily zrazu začali prichádzať načas.

Čas všetko vyrieši

Ani spomenuté komplikácie nemusia predstavovať všetko, čím si možno vo Windows 10 Mobile prejdete. Teraz už viete, čo máte urobiť, no môže sa stať, že vám k tomu systém nedá možnosť.

Stretli sme sa totiž dokonca so situáciou, že voľba „po doručení položiek“ v rolovacom menu jednoducho chýbala, bezdôvodne. Na ďalších testovacích zariadeniach ju pritom systém zobrazoval.

Opäť sa však ukázalo, že ráno je múdrejšie večera. Aj tentoraz stačilo čakať a nastavenia priebežne kontrolovať, dokým sme sa potrebnej ponuky nedočkali. Následne sme mohli úspešne vykonať potrebné úpravy.

Postrach pre nováčikov

Hoci sa technickejšie nadaní používatelia a nadšenci systému dokážu popasovať s komplikáciami aj sami, horšie to bude pre nováčikov a tých menej zručných. Často totiž nebudú mať potuchy čo sa deje, prečo klient nefunguje ako má, prečo nie sú dostupné nastavenia, či boli korektne uložené (keďže sa zmeny prejavia až po hodinách čakania) a podobne.

Vyhľadávať tak môžu pomoc na internete, kde je však tém venujúcich sa problémom mobilnej „desiatky“ ako šafranu.

Prečo sa vykonané zmeny prejavujú s takým veľkým oneskorením, nie je známe. Podobné spra´vanie sme však zaznamenali aj v iných častiach systému, napríklad pri nahrávaní nových jazykových balíčkov. Plná lokalizácia sa korektne zobrazila až po dlhom čakaní.

zdroj: zive.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *