Close

09/03/2013

PC: Facebook chystá jarné upratovanie

Sociálna sieť sprehľadňuje hlavnú stránku. Viac miesta dostanú fotky aj reklama

Sociálna sieť Facebook ohlásila rozsiahly redizajn svojej hlavnej stránky. Plánuje ju zjednodušiť a zvýrazniť grafické prvky, ako napríklad fotky alebo odkazy na iné weby, novinové články či mapy. Zároveň zväčší aj priestor pre reklamu. Umožní tiež používateľom jednoduchšie filtrovať informácie a zobraziť napríklad len fotografie, alebo len príspevky od priateľov. Nový dizajn tiež zjednotí podobu stránky na klasických počítačoch, tabletoch a smartfónoch.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg pri predstavovaní úprav povedal, že jedným z hlavných cieľov bolo, aby bola hlavná stránka Facebooku pre používateľov pútavejšia, obzvlášť pri prezeraní cez mobilné zariadenia. Facebook sa v posledných mesiacoch snaží agresívnejšie zvýšiť tržby z reklamy a z návštev cez mobilné zariadenia. Vedenie firmy v minulosti otvorene povedalo, že sociálna sieť nedokázala ponúknuť inzerentom dostatočné pútavé reklamné formáty.

Súčasný redizajn by mal tento problém odstrániť. „Používatelia, ktorí dnes skúšali novú podobu stránky, si zväčšenie obrázkov všimli na prvý pohľad. Čo sa však naozaj nedalo prehliadnuť, boli obrovské reklamy,“ napísala pre The Atlantic Wire Rebecca Greenfieldová, ktorá mala možnosť novú podobu sociálnej siete otestovať.

Na obrazovke klasického počítača môže reklama po novom zabrať približne dve tretiny z celej plochy. Ak sa bude reklamný obsah prenášať do mobilnej verzie podľa rovnakého kľúča ako fotky, budú reklamné odkazy pri prezeraní na mobile zaberať aj celú plochu obrazovky. Facebook v novom dizajne pokračuje v stieraní hraníc medzi reklamným obsahom a obsahom pochádzajúcim od používateľov.

Okrem roztiahnutia fotiek a celkového upratania vizuálneho chaosu sociálna sieť výrazne zjednoduší prístup ku konkrétnemu obsahu. Používatelia si budú môcť jedným kliknutím nechať zobraziť len nové fotografie, chronologické zobrazenie všetkých príspevkov od priateľov či príspevky sledovaných značiek.

Zmeny sa budú pre používateľov prejavovať postupne, čo umožní Facebooku zareagovať v prípade, že by podstatná časť používateľov novú podobu stránky znášala zle. Reakcia trhov na ohlásené zmeny sa zdá byť pozitívna. Facebook uzatvoril obchodný deň na americkej burze na úrovni 28,58 dolára, čo predstavuje denný zisk 4,1 percenta. Investori pravdepodobne ocenili rozšírenie priestoru pre reklamu, ktoré by mohlo pomôcť zvýšiť tržby, a skonsolidovanie čoraz dôležitejších mobilných verzií stránky.

 

zdroj: trend

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *